Psychológia predaja v gastronómii
Podnikanie v gastronómii nie je len o varení – to zdôrazňujeme neustále. Vyžaduje celý rad zručností manažérskych, personálnych, marketingových, logistických aj ekonomických. Správny podnikateľ – a nielen v gastronómii – však vie, že keď chce predať svoj produkt – v našom prípade jedlo – treba k tomu ešte kus psychológie.
Ak si poznáte svojho zákazníka, viete mu predať to, čo má rád a sprostredkovať mu ten najpríjemnejší zážitok. Tým pádom ho máte v hrsti, príde k Vám i nabudúce, i potom a už si ho stačí len udržať. Ľahké, však? Nuž, teoreticky a na papieri. Prax je taká, že psychologickými aspektami predaja sa v gastronómii zaoberá lenveľmi málo gastro-podnikateľov (odhliadnuc od veľkých sietí typu McDonald´s, Subway, PizzaHut ap.).
My sa snažíme poskytnúť Vám čo najviac informácií aj v tejto oblasti. Nebudú ani zďaleka kompletné a niekedy sa Vám budú zdať úplne triviálne, no naším cieľom je upozorniť Vás na veci, ktoré si možno v dennodennej práci ani nevšimnete alebo ich prehliadate alebo jednoducho nie sú Vašou prioritou. Ak Vás však naše články inšpirujú, “nakopnú” k nejakému novému nápadu alebo len upozornia na niečo, čím by ste sa inak nezaoberali, už to bude pozitívne. Určite Vás to posunie ďalej vo Vašom gastro-podnikaní a poskytne konkurenčnú výhodu.
V prvej časti nášho seriálu zo psychológie predaja v gastronómii sa budeme zaoberať tým, ako využiť obrovskú výhodu gastrobiznisu, a to výhodu pozitívneho útočenia na všetky zmysly Vášho zákazníka. No povedzte, ktorý iný biznis takéto možnosti ponúka?
Článok prvý – ZRAK
foto: hely2010