Zľavové portály – nedajte sa nalákať
Zľavové portály sa aj u nás v posledných pár rokoch udomácnili a robia celkom slušný biznis. Dopomôžu však k vyššiemu a trvalému obratu aj svojim zákazníkom? Sotva. A hlavne – kde je zisk, keď poskytované zľavy sa pohybujú od 50% vyššie?
Môžete si dovoliť tratiť toľko peňazí ponúkaním zliav pre zákazníkov, ktorí s veľkou pravdepodobnosťou prídu k vám len raz – aby využili zľavu a ešte budú nespokojní? Je predsa mnoho iných marketingových nástrojov, podstatne účinnejších, inteligentnejších, spoľahlivejších a pritom lacnejších ako zľavové riešenia.
Poďme sa teraz pozrieť na plusy a mínusy zľavových portálov pre reštaurácie:
Výhody:
* reštaurácia sa dostane do povedomia; je to určitý druh reklamy (aj keď pomerne drahý)
* upozorní na seba zákazníkov zľavových portálov, ktorí by inak asi do danej reštaurácie neprišli (stojíme však o takých, ktorí k nám prídu jednorazovo a aj to len na zľavu?)
* ?? (ak viete, dajte do komentov)
Nevýhody:
* z veľkej časti do reštaurácie dostanete jednorazových zákazníkov poväčšine mimo vašej cieľovej skupiny; pravdepodobnosť, že sa vám takýto typ zákazníkov prekonvertuje na stálych, je minimálna (títo ľudia sú zľavo-hľadači a idú tam, kde je zľava)
* zanedbateľný alebo žiadny zisk
* ohrozené dobré meno, ak vaša reštaurácia nezvládne nárazové zľavové návštevy, ide dole s kvalitou jedál (veď predsa nemôžete ponúkať špičkové jedlá za smiešne ceny), personál nestíha, je nervózny a pod.
* míňanie zdrojov (personálnych, materiálnych aj finančných) na reklamu, ktorá reštaurácii neprinesie požadovaný efekt – teda zárobok, stálu klientelu spokojných zákazníkov a dobré meno
* hazardovanie s lojalitou stálych klientov– návaly zľavových klientov s požiadavkami na lacné jedlo veľmi ľahko odradia vašich stálych zákazníkov. Môžete ich nenávratne stratiť.
V krátkosti – ak by ste sa mali v pláne predaj vášho produktu prostredníctvom zľavového portálu, zamyslite sa nad tým, či je to skutočne to, čo vám prinesie hodnotu. Skúste si sadnúť s kuchármi a ostatným personálom, dajte hlavy dokopy a „hádžte do pľacu“ rôzne nápady a myšlienky na pritiahnutie a UDRŽANIE si zákazníkov – verím tomu, že takéto kreatívne sedenie vám prinesie oveľa viac ako zľavový portál. Okrem toho je to aj väčšia zábava 🙂 .
A čo vy? Aké máte skúsenosti so zľavovými portálmi? Budeme radi, ak nám dáte vedieť, čo si o nich myslíte vy.
Určite je dôležité dobre si všetko zrátať. Ako krátkodobá reklama na prilákanie nových zákazníkov možno. Ale 50% zľavy plus provízia ktorú si vezme zľavový portál je určite dlhodobo neudržateľná.