Obmeniť jedálny lístok? Bez obáv!
Je úplne prirodzené, že firmy menia sortiment ponúkaných produktov a služieb – reagujú tak na požiadavky trhu, teda zákazníkov.
Ako je teda možné, že v mnohých našich reštauráciách vidíme “zakonzervované” jedálne lístky a mení sa akurát denné (či sezónne) menu? Majitelia majú na to množstvo “svojich” dôvodov (často bohužiaľ nepodložených), faktom ale ostáva, že v prípade dobre fungujúcich a úspešných reštaurácií sa ich jedálne lístky obmieňajú v priemere 3 – 4x do roka. Veď predsa nikto nemá rád “okukané” veci…
V každej prevádzke je nevyhnutné pravidelne dopĺňať alebo meniť ponuku.
OBJEKTÍVNYMI dôvodmi môžu byť napr.:
- nedostatočný dopyt zákazníkov po niektorých jedlách
- nedostatok alebo zvýšená cena niektorých surovín
- potreba obmeniť koncept prevádzky, reagovať na konkurenciu a pod.
Je pravda, že nie všetci zákazníci radi experimentujú (a možno im skutočne zachutilo vaše „unikum“ – teda vaša špecialita – a chodia k vám práve kvôli nemu), preto priviesť zákazníka k tomu, aby ochutnal novinku z Vášho jedálneho lístka môže byť niekedy výzva.
V takomto prípade môžete skúsiť nasledovné triky:
- Uskutočniť ochutnávku nových jedál vašimi zamestnancami (samozrejme na váš účet, dokonca ich ešte motivovať, aby sa zúčastnili). Získate dvakrát – spätnú väzbu a znalosť personálu o ponúkaných jedlách. Môžete pritom prísť spoločne na nové nápady alebo obmeny ochutnávaných jedál. Robte to preto pravidelne!
- Ponúknuť zdarma miniporciu na ochutnanie Vašim zákazníkom. Opäť môžete získať aspoň dvakrát – zákazník jedlo ochutná a možno nabudúce si aj objedná a zároveň ho príjemne prekvapíte. Tento WOW efekt často „obráti“ náhodného zákazníka na vášho trvalého fanúšika – bude zvedavý a príde sa nechať prekvapiť aj nabudúce. Ak bude spokojný, určite vás odporučí aj svojim známym (nepodceňujte „bzukot“ na sociálnych sieťach 🙂 )
- Motivujte zamestnancov na predaj nových jedál, vyhláste medzi nimi súťaž, odmeňte drobným bonusom… nápaditosti sa medze nekladú, ukážte im, že ich iniciatíva je dôležitá pre spoločný úspech.
Želáme Vám veľa dobrých nápadov a spokojných zákazníkov! Ako vždy, komentár je vítaný 🙂
Foto: Rusty Tanton