Marketing v gastronómii
Robiť účinný marketing v gastronómii vyžaduje úplne odlišný prístup ako to, čo vidíme denne v televíznej alebo printovej, čiže tlačenej reklame.
Dôvodov na to je niekoľko:
- Podstatne menšia cieľová skupina – väčšinou lokálne obecenstvo, resp. zákazníci prechádzajúci cez túto oblasť
- Veľmi rôznorodé dôvody zákazníkov na návštevu reštaurácie
- Reštaurácia má k dispozícii výrazne nižší rozpočet na marketing ako firmy inzerujúce v masmédiách
Z marketingového hľadiska je možné zvýšiť zisk reštaurácie viacerými spôsobmi, napr.:
- Získaním väčšieho počtu nových zákazníkov
- Častejšou návštevou už existujúcich zákazníkov
- Dosiahnuť aby zákazníci pri návšteve minuli v priemere viac
- Dosiahnutím čo najdlhšej lojality existujúcich zákazníkov
Čo myslíte, ktorú metódu gastronómovia najčastejšie používajú? Máte pravdu – č.1. Zároveň je to však niekoľkonásobne nákladnejšia a najmenej efektívna metóda zvyšovania zisku (zdroje uvádzajú cca 5 – 7x vyššie náklady na získanie nového zákazníka ako na udržanie existujúceho).
Je jasné, že na úplnom začiatku je potrebné získať z cieľovej skupiny určitú kritickú masu zákazníkov. Ak však chcete dlhodobo prosperovať, je vhodné čo najskôr „prepnúť“ na ostatné 3 metódy a začať komunikovať so svojimi zákazníkmi. Ako? Pár tipov vám ponúkneme v ďalších článkoch, no aspoň na začiatok – buďte kreatívny (-a) 🙂 !
[box type=”warning”]Ak potrebujete poradiť s marketingovou stratégiou, kontaktujte ma na č. 0910/972501 alebo mailom ivan.hajzok@gst.sk prípadne hajzok@gastroonline.sk – viď časť PRODUKTY a SLUŽBY[/box] foto: Muy Yum / Flickr.com