Marketing v gastronómii

 v kategórii MARKETING, Offline Nástroje

Robiť účinný marketing v gastronómii vyžaduje úplne odlišný prístup ako to, čo vidíme denne v televíznej alebo printovej, čiže tlačenej reklame.

Dôvodov na to je niekoľko:

  • Podstatne menšia cieľová skupina – väčšinou lokálne obecenstvo, resp. zákazníci prechádzajúci cez túto oblasť

  • Veľmi rôznorodé dôvody zákazníkov na návštevu reštaurácie

 

  •  Reštaurácia má k dispozícii výrazne nižší rozpočet na marketing ako firmy inzerujúce v masmédiách

 

Z marketingového hľadiska  je možné zvýšiť zisk reštaurácie viacerými spôsobmi, napr.:

  • Získaním väčšieho počtu nových zákazníkov
  • Častejšou návštevou už existujúcich zákazníkov
  • Dosiahnuť aby zákazníci pri návšteve minuli v priemere viac
  • Dosiahnutím čo najdlhšej lojality existujúcich zákazníkov

Čo myslíte, ktorú metódu gastronómovia najčastejšie používajú? Máte pravdu – č.1. Zároveň je to však niekoľkonásobne nákladnejšia a najmenej efektívna metóda zvyšovania zisku (zdroje uvádzajú cca 5 – 7x vyššie náklady na získanie nového zákazníka ako na udržanie existujúceho).

Je jasné, že na úplnom začiatku je potrebné získať z cieľovej skupiny určitú kritickú masu zákazníkov. Ak však chcete dlhodobo prosperovať, je vhodné čo najskôr „prepnúť“ na ostatné 3 metódy a začať komunikovať so svojimi zákazníkmi. Ako? Pár tipov vám ponúkneme v ďalších článkoch, no aspoň na začiatok – buďte kreatívny (-a) 🙂 !

[box type=”warning”]Ak potrebujete poradiť s marketingovou stratégiou, kontaktujte ma na č. 0910/972501 alebo mailom ivan.hajzok@gst.sk  prípadne hajzok@gastroonline.sk  – viď časť PRODUKTY a SLUŽBY[/box]
 
foto: Muy Yum / Flickr.com
Odporúčané články

Nechajte odkaz

*

Kontaktujte nás

Ak máte otázky, radi Vám na ne odpovieme.

Nečitateľné? Zmeňte text. captcha txt

Začnite písať a stlačte ENTER na vyhľadávanie...