Ostrý pohľad zákazníka

V reštaurácii sú činnosti, ktoré nie je vhodné ukazovať zákazníkom. Ak by predsa niekto trval na koncepte s „otvorenou kuchyňou“, treba zohľadniť, že TV varenie pre divákov je predsa len niečo iné ako efektívna príprava 200 jedál v priebehu 2 hodín počas obeda.

Týmto chcem iba zdôrazniť, že je dôležité pozrieť sa na vytváranú reštauráciu aj zákazníkovými očami a ušami – prílišný hluk z umyvárne, pohľad do otvorených dverí kuchyne alebo skladu, špinavé podlahy, neporiadok v kancelárii a pod. neprispievajú k príjemnému zážitku z jedla a celkovo z prostredia reštaurácie.

Nedávno som, kráčajúc po bočnej bratislavskej uličke, nahliadol cez vetracie okno (bolo úplne otvorené vo výške očí – mohol to vidieť ktorýkoľvek zákazník) do kuchyne jednej „lepšej“ reštaurácie. Ak by som mal zámer ísť sa niekam najesť, určite nie tam. Sú to možno pre niekoho detaily, ale aj toto je súčasť marketingu a na konečný zisk to má priamy vplyv. 

Ak niečo „zverejniť“, tak s veľmi kritickým pohľadom – konečnú úpravu, grilovanie, poslednú bodku na „i“ pred expedíciou zákazníkovi a pod.

 

foto: Reneé S. /Flickr.com

Tagy :

Zdielať:

Kontaktujte nás

Máte otázku, záujem o spoluprácu alebo len potrebujete poradiť? Zanechajte nám správu a ozveme sa vám do 24 hodín.

Alebo napíšte

Ďalšie články

7 hriechov slovenskej kuchyne

Známy slovenský časopis Hotelier – zdroj mnohých užitočných informácií a inšpirácií pre slovenské hotely, penzióny a reštaurácie – uviedol vo svojom zimnom čísle 2010 zaujímavý

Aké unikum?

Aké si zvoliť unikum (jedinečný prínos alebo úžitok pre zákazníka), ktorým sa odlíšite od konkurencie? Na to treba poznať svoj trh ako aj charakter cieľovej

Ako na biznis plán

Ak nežiadame o podnikateľský úver alebo inú pôžičku na sprevádzkovanie reštaurácie, stačí nám jednoduchý a prehľadný plán.Biznis plán robíme kvôli tomu, aby sme si jasne