Ostrý pohľad zákazníka
V reštaurácii sú činnosti, ktoré nie je vhodné ukazovať zákazníkom. Ak by predsa niekto trval na koncepte s „otvorenou kuchyňou“, treba zohľadniť, že TV varenie pre divákov je predsa len niečo iné ako efektívna príprava 200 jedál v priebehu 2 hodín počas obeda.
Týmto chcem iba zdôrazniť, že je dôležité pozrieť sa na vytváranú reštauráciu aj zákazníkovými očami a ušami – prílišný hluk z umyvárne, pohľad do otvorených dverí kuchyne alebo skladu, špinavé podlahy, neporiadok v kancelárii a pod. neprispievajú k príjemnému zážitku z jedla a celkovo z prostredia reštaurácie.
Nedávno som, kráčajúc po bočnej bratislavskej uličke, nahliadol cez vetracie okno (bolo úplne otvorené vo výške očí – mohol to vidieť ktorýkoľvek zákazník) do kuchyne jednej „lepšej“ reštaurácie. Ak by som mal zámer ísť sa niekam najesť, určite nie tam. Sú to možno pre niekoho detaily, ale aj toto je súčasť marketingu a na konečný zisk to má priamy vplyv.
Ak niečo „zverejniť“, tak s veľmi kritickým pohľadom – konečnú úpravu, grilovanie, poslednú bodku na „i“ pred expedíciou zákazníkovi a pod.
foto: Reneé S. /Flickr.com