Buďte odvážni!

špecializácie gastronomických zariadení sú cestou k úspechuNavštevujete bratislavskú výstavu Danubius Gastro? Je to dobrá skúsenosť, aj keď, pravdu povediac, naša výstava sa len málo približuje podobným výstavám v Európe.

V prvom rade som sklamaný z ponuky nás, dodávateľov, pre Vás, profesionálnych gastronómov. Keď sa snažím na výstavu pozrieť z hľadiska návštevníka, býva tu toho pramálo, čím sa profesionálny gastro podnikateľ môže inšpirovať, čo nové by mohol vo svojej gastronomickej prevádzke zaviesť, čím nadchnúť svojho zákazníka.

Ako dodávateľ technológií pre gastronómiu navštevujem pravidelne podobné výstavy – Anuga v Kolíne nad Rýnom, Host v Miláne, Alles für den Gast v Salzburgu a pod. Vždy si odtiaľ prinesiem kopec nápadov pre svojich zákazníkov – v celej Európe je totižto trend zmenšovať prevádzky (aj porcie 🙂 ), špecializovať sa, ponúkať síce rýchle ale kvalitné jedlo (lokálne čerstvé suroviny sú povinné!).

Tomuto trendu sú prispôsobené i technológie – množstvo malých, no plne automatizovaných zariadení pre malé prevádzky, rôzne sendvičovače, variče cestovín, fritézy na tzv. “finger food” (teda malý teplý snack do ruky), ale aj malé odšťavovače, “zmrzlinovače” a iné technologické hračky do kaviarní, barov a kuchýň. Je to nielen o komforte a hygiene prípravy jedál, no hlavne o štandardizácii a o znížení rizika ľudských chýb. Totižto – nielen na Slovensku máme problém s vysokou fluktuáciou a nekvalifikovanou pracovnou silou v gastronómii.

Presne toto by mala každá výstava svojim návštevníkom priniesťnové nápady, inšpiráciu, mať možnosť sa tu profesionálne “nakopnúť”. Ani sa nečudujem, že mnohí zákazníci mi hovoria, že na výstavu už ani nechodia – neoplatí sa. 

Avšak počas výstavy som opakovane mal možnosť stretnúť a zoznámiť sa aj s gastro podnikateľmi a ich konkrétnymi nápadmi, ktoré sú nové, svieže a obohatia náš gastro trh. Chuť zrealizovať si svoj gastronomický sen, či už vo forme malej pekárenskej alebo cukrárenskej výroby, úsporného konceptu cafe/bistro, resp. moderného fastfoodu (týmto nemyslím McDonalds ap) posúva i našu gastronómiu zas o kus ďalej. Autentičnosť (s každodennou prítomnosťou majiteľa), absolútny dôraz na kvalitu s použitím lokálnych surovínoriginálnych (niekedy už zabudnutých) receptúr –  k tomu trochu zdravého rizika, odvahy a ochotu pracovať – úspech nenechá na seba dlho čakať.

Ak nemáte momentálne dostatok prostriedkov, nedajte sa odradiť – pri dnešných možnostiach financovania (viac tu) a lacnom a účinnom internetovom marketingu (budeme o ňom písať čoraz viac v časti Marketing) to nemôže byť pre vás prekážka. Okrem toho, starý osvedčený recept – začnite v malom (no myslite na možné rozširovanie – týka sa nielen priestoru ale aj inžinierskych sietí!), sústreďte sa na kvalitný koncept a postupne, ako zarobíte, môžete vaše aktivity a ponuku obohatiť.

Záverom moje posolstvo týmto gastronomickým nadšencom – buďte odvážni, nebojte sa rozmýšľať mimo zabehaných šablón, opustite svoju zónu komfortu a vrhnite sa do práce a do sortimentu/ponuky, ktorá je vášmu srdcu blízka. Určite si svojim zapálením pre vec, originalitou, kreativitou a osobným nasadením návštevníkov získate. Začnite si po drobných krokoch realizovať Váš sen. Pri zariaďovaní prevádzky, financovaní i ďalej s podporou internetového marketingu budeme stáť od začiatku pri Vás, aby ste zapli správne prvý gombík a vo finále sa správne pozapínali 🙂 Veľa šťastia!

Odporúčané články

Nechajte odkaz

*

Kontaktujte nás

Ak máte otázky, radi Vám na ne odpovieme.

Nečitateľné? Zmeňte text. captcha txt

Začnite písať a stlačte ENTER na vyhľadávanie...