Tipy pre úspešný reštauračný web – časť 2.
Ak vás zaujali predošlé tipy pre vytvorenie úspešného reštauračného webu, pokračujeme ďalšími 🙂 :
TIP č. 5: predstavte na web stránke váš personál – neplatí to len pre reštaurácie, je to dobrý ťah pre akúkoľvek firmu, ktorá prevádzkuje webovú stránku.
Skúste si predstaviť návštevníka vašej stránky. Komu skôr uverí – anonymnému podniku alebo takému, u ktorého vidí, kto je za biznisom? Nebojte sa ukázať na internete fotku barmanov, čašníkov, kuchárov “v akcii”, predstavte ich pár charakteristickými vetami, poskytnite čitateľom zaujímavý príbeh, či hobby, ktorému sa venujú.
Zákazníci budú mať pocit, že idú k známym a vybudujete si s nimi osobnejší a trvalejší vzťah. Samozrejme, potrebujete k tomu súhlas a spoluprácu personálu, vysvetlite im, že krátka charakteristika a výstižná fotka robia „neanonymnú“ reštauráciu“ oveľa osobnejšou. To isté platí aj o vás, choďte príkladom – ste predsa pyšný na podnik, ktorý ste vybudovali a nebojte sa predstaviť svoj príbeh – stručne, výstižne, zaujímavo.
TIP č. 6: pravidelne stránku aktualizujte – nielen na Slovensku majú majitelia stránok predstavu, že samotná webová stránka stačí a netreba sa o ňu starať celé mesiace (leda tak vymeníť denné menu). Nie je to dobrý prístup z niekoľkých dôvodov:
* Google (tak ako zákazníci) má rád „živé“ stránky, posunie vás pri vyhľadávaní na lepšie pozície, ak budete so stránkou pravidelne pracovať
* zákazníci sú zvedaví, čo nové ste vymysleli, akú akciu chystáte, čím by ste ich mohli zaujať. Zvlášť ak už raz boli u vás spokojní. Dajte im dôvod na opätovnú návštevu vašej stránky, prilákajte ich – je to vaša najlacnejšia a najlepšia reklama.
* získate tým jednoznačne konkurenčnú výhodu
* ukážete svetu, že ste moderní, aktívni a prozákaznícky orientovaní – veď keď vám záleží na tom, ako zapôsobíte na zákazníka, keď je ešte len na vašej webovej stránke, ako to bude vyzerať, keď sa naozaj vo vašej reštaurácii osobne objaví?
TIP č. 7: špecializujte sa – tak toto je jedna z vecí, ktorá sa oveľa ľahšie povie, ako urobí. Avšak keď sa už na cestu špecializácie dáte a vydržíte, môže vám zabezpečiť úspešný a dlhotrvajúci biznis. Poznáte tie vyjadrenia typu: “ak chcete osloviť všetkých, neoslovíte nikoho”. Je to veľká pravda – keď pôjdete cestou špecializácie ( na druhy jedál, cieľovú skupinu zákazníkov, na špeciálne dezerty, či nápoje…), oslovíte síce menšiu skupinu ľudí, no oveľa adresnejšie, cielenejšie.
Zákazníci majú radi špecializáciu, je predsa oveľa vyššia pravdepodobnosť, že keď sa na niečo špecializujete, tak sa tomu rozumiete a robíte to poriadne a dáte si záležať.
TIP č. 8: používajte kreativitu – zapojte personál, urobte si stretnutie “kreatívnych nápadov” a oživte vaše stránky zaujímavými anketami, súťažami, pozvánkou na netradičné podujatie, či sezónnu ochutnávku miestnych špecialít. Spravte si malý prieskum u konkurencie, zistite, čo robia oni a predbehnite ich vo vynaliezavosti a originalite. Častokrát tie najjednoduchšie veci môžu mať skvelý účinok – nestojí vás to ani cent – akurát trochu rozmýšľania a času. Verte, že takéto inšpiratívne sedenia s personálom vám môžu priniesť aj kopu zábavy a utuženie kolektívu 🙂
Zoznam tipov pre úspešný gastro web nie je ani zďaleka vyčerpávajúci. Dajte nám v komentári vedieť vaše tipy na úspešné weby, čo vám fungovalo a čo nie. Sledujte aj náš spriatelený web: www.gastromarketing.sk