Provokujte zmysly zákazníka – časť 2. – Sluch

 v kategórii MARKETING, Offline Nástroje

Asi najpodceňovanejší zo zmyslov v gastronómii – jasné, chápeme úlohu zraku, čuchu, chuti v gastronómii – ale sluch…? Poďme sa pozrieť, či predsa len nemôžeme niečo vylepšiť v našej reštaurácii či bare, aby sme ulahodili sluchu zákazníka. Možno stačí len malá zmena, no efekt vás môže príjemne prekvapiť.

Skúste sa zamyslieť nad nasledovným:

1. Čo počujete ešte pred vstupom do reštaurácie? Máte podnik na hlučnej ulici, na rušnej ceste či v blízkosti školy, stanice a pod.? Sú tieto zvuky dostatočne odfiltrované v reštaurácii?

2. Keď zákazník vstúpi do reštaurácie, či baru, má pocit, že toto je miesto, kde si oddýchne od stresu “tam vonku”?  Je u vás kľudná, komorná a príjemná atmosféra?

3. Započúvajte sa do zvukov vo vlastnom podniku:

* je počuť hluk a zvuky vonkajšieho prostredia?

* prekrikuje sa personál, používa nevhodné slová, vybavuje si súkromné telefonáty či sa nebodaj dohaduje so zákazníkmi?

* počuť zvuky z kuchyne – narábanie s hrncami, riadom, zvuk vody, krájanie, vŕzganie dverí a pod.?

* aká hudba a ako hlasno hrá v podniku? (Toto je veľmi častý problém v reštauráciách. Pritom je ľahko a okamžite riešiteľný s minimom námahy no s mimoriadnym výsledkom.)

* aké je rozloženie a počet stolov, prípadne členenie miestnosti(í) – počuť vravu zákazníkov?

Je ťažké nájsť akési optimálne riešenie. V niektorých podnikoch je žiadúce, aby boli hlučnejšie – hlavne, keď majú mladú a dynamickú klientelu. V drvivej väčšine reštaurácií či barov sa však ľudia cítia podstatne príjemnejšie, ak pri jedle či posedení nemajú rôzne rušivé vplyvy v podobe hlasnej okolitej vravy a hlučnej nevhodnej hudby.

Zákazníci prichádzajú často v spoločnosti iných, s ktorými sa chcú v kľude porozprávať a nie prekrikovať okolie. Takisto je vyslovene nevhodné púšťať v reštaurácii rádio namiesto hudby. Oplatí sa vám venovať trochu času výberu hudby a dotvoriť tak atmosféru vo vašom podniku. Stojí to za to. Výsledkom je oddýchnutý a dobre naladený zákazník, ktorý si k vám určite nájde cestu aj nabudúce.

Ako je to u vás? Podeľte sa s nami s vašimi dojmami a nápadmi. Ako vy pôsobíte na podvedomé i vedomé vnemy vašich zákazníkov?

Ak sme niečo opomenuli, radi to doplníme, ak s niečím nesúhlasíte, radi sa poučíme a ak nám dávate za pravdu, sprostredkujte naše články aj ďalším gastronómom – budeme radi, ak pomôžu.

 

Foto: Wally Gobetz

 

Odporúčané články

Nechajte odkaz

*

Kontaktujte nás

Ak máte otázky, radi Vám na ne odpovieme.

Nečitateľné? Zmeňte text. captcha txt

Začnite písať a stlačte ENTER na vyhľadávanie...