Analýza jedálneho lístka
Pravidelné sledovanie predaja jednotlivých položiek jedálneho lístka niekoľkokrát do roka (cca 3-4x pri obmene jedálneho lístka) vám môže priniesť dlhodobý úspech.
Predpokladom na to je dôsledne viesť predaj jedál vo vašom POS systéme (inak nebudete mať čo analyzovať a prijímať správne opatrenia).
Na základe počtu predaných jedál a výšky zisku z každého jedla (po jednotlivých skupinách na jedálnom lístku) rozhodnite, do ktorej z nasledujúcich skupín to ktoré jedlo patrí:
- Šampión – populárne a zároveň ziskové (nadpriemerný zisk aj nadpriemerne predaný počet )
- Vyzývateľ – nepopulárne avšak ziskové (nadpriemerný zisk avšak podpriemerný predaný počet )
- Pracant – populárne avšak neziskové (podpriemerný zisk avšak nadpriemerný predaný počet )
- Prepadák – nepopulárne aj neziskové (podpriemerný zisk aj podpriemerný predaný počet )
Aby mali výsledky vašej analýzy výpovednú hodnotu, treba sledovať popularitu a ziskovosť jedál za určité dostatočne dlhé obdobie.
Dôležité je tiež zapojenie personálu do analýzy jedálneho lístka (sú cenným zdrojom spätnej väzby od zákazníkov) a takisto ich pravidelné školenie o vašej marketingovej stratégii, t.j. aké jedlá, kedy a akým spôsobom chcete v očiach zákazníka „postrčiť“ tak, aby to bolo v súlade s preferenciami vášho jedálneho lístka a teda predaja.
Pre viac informácií o tom, ako analyzovať jedálny lístok, ako rozčleniť jedlá a ako naložiť s výsledkami analýzy tak, aby vám to prinieslo dlhodobý efekt v podobe zvýšeného predaja, sa zaregistrujte pre odber našich tipov a rád pre profesionálnych gastronómov:
foto: darktek13