Analýza jedálneho lístka

 v kategórii Jedálny lístok, MARKETING, Offline Nástroje, PREVÁDZKA

Pravidelné sledovanie predaja jednotlivých položiek jedálneho lístka niekoľkokrát do roka (cca 3-4x pri obmene jedálneho lístka) vám môže priniesť dlhodobý úspech.

Predpokladom na to je dôsledne viesť predaj jedál vo vašom POS systéme (inak nebudete mať čo analyzovať a prijímať správne opatrenia).

Na základe počtu predaných jedál a výšky zisku z každého jedla (po jednotlivých skupinách na jedálnom lístku) rozhodnite, do ktorej z nasledujúcich skupín to ktoré jedlo patrí: 

  • Šampiónpopulárne a zároveň ziskové (nadpriemerný zisk aj nadpriemerne predaný počet ) 

 

  • Vyzývateľ nepopulárne avšak ziskové (nadpriemerný zisk avšak podpriemerný predaný počet )

 

  • Pracantpopulárne avšak neziskové (podpriemerný zisk avšak nadpriemerný predaný počet )

 

  • Prepadák nepopulárne aj neziskové (podpriemerný zisk aj podpriemerný predaný počet )

 

Aby mali výsledky vašej analýzy výpovednú hodnotu, treba sledovať popularitu a ziskovosť jedál za určité dostatočne dlhé obdobie.

Dôležité je tiež zapojenie personálu do analýzy jedálneho lístka (sú cenným zdrojom spätnej väzby od zákazníkov) a takisto ich pravidelné školenie o vašej marketingovej stratégii, t.j. aké jedlá, kedy a akým spôsobom chcete v očiach zákazníka „postrčiť“ tak, aby to bolo v súlade s preferenciami vášho jedálneho lístka a teda predaja.

Pre viac informácií o tom, ako analyzovať jedálny lístok, ako rozčleniť jedlá a ako naložiť s výsledkami analýzy tak, aby vám to prinieslo dlhodobý efekt v podobe zvýšeného predaja, sa zaregistrujte pre odber našich tipov a rád pre profesionálnych gastronómov: 

foto:  darktek13

Odporúčané články

Nechajte odkaz

*

Kontaktujte nás

Ak máte otázky, radi Vám na ne odpovieme.

Nečitateľné? Zmeňte text. captcha txt

Začnite písať a stlačte ENTER na vyhľadávanie...